Op de fiets door Nederland

LF Kustroute
16 januari 2024

Geniet mee van Saskia’s fiets- en kampeervakantie door het noordelijke gedeelte van Nederland. Met geïmproviseerde middelen heeft ze wat mooie stukken tijdens de route gefilmd.

“We starten in Noordwijk en rijden via Zandvoort, IJmuiden, Castricum, Egmond aan Zee, Bergen aan Zee naar Den Helder. Dit hele stuk volgen we de kustroute noordwaarts. Daar pakken we de pond naar Texel om te gaan eilandhoppen. Dit ging niet door, omdat alle pontjes volgeboekt waren voor de komende 4 dagen. Terug naar Den Helder inrichting de afsluitdijk. In Den Oever stappen we op de fietsbus, omdat de afsluitdijk wegens onderhoud is afgesloten. Uit de bus fietsen we door naar Bolsward (een verrassend leuke stad) en vervolgens via Sneek, Joure en Heereveen naar Wolvega. Na Wolvega door naar Drente, Dwingeloo. Vanuit Dwingeloo via Hoogeveen naar Ommen (ook een verrassend leuke stad) fietsen we naar Zwolle om de Fundatie te bezoeken. De laatste etappe gaat naar Apeldoorn, vanwege een kapotte tent en veel regen breken we de reis helaas eerder af. Let op, de beelden schudden een beetje, omdat we de camera op de fiets had vastgebonden.”

Tijdstempel dagetappes

0:00 intro
0:10 dag 1
1:54 dag 2
5:47 dag 3
10:38
dag 4
19:43 dag 5
27:28
dag 6
35:03 dag 7
41:04 dag 8
52:02
dag 9