Naar boven

Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief

6x per jaar gratis het laatste Nederland Fietsland Fietsland nieuws per e-mail

Startpunt van elke fietstocht

Initiatief van Stichting Landelijk Fietsplatform

Home Nieuws 10.000 opgeloste meldingen via bordjeweg.nl

10.000 opgeloste meldingen via bordjeweg.nl

Gepubliceerd op 23 maart 2018

10.000 opgeloste meldingen via bordjeweg.nl

Tijdens je fietstocht passeer je vast wel eens een beschadigd fietsroutebordje. Of je ziet wel de schroeven op de paal, maar het bordje zelf is verdwenen. Gelukkig weten veel fietsers al dat je dit soort zaken kunt melden via bordjeweg.nl. De 10.000e melding is net opgelost. 

Op bordjeweg.nl is de melding eenvoudig via enkele stappen in te voeren. De verantwoordelijke onderhoudsinstantie ontvangt deze en neemt hem in behandeling. Sinds de start in 2010 zijn er nu 10.000 meldingen opgelost. De meldingen variëren van een beklad bordje tot een verkeerd geplaatste paal of een volledig verdwenen informatiepaneel. Het Fietsplatform, beheerder van het systeem, monitort achter de schermen de vervolgactie door de onderhoudsinstanties. Zichtbaar is waar en hoe lang meldingen openstaan. 

In de afgelopen jaren is het oplossingspercentage gestegen van 61% naar 85%. Ook de gemiddelde termijn waarbinnen de meldingen werden opgelost is in de loop der tijd verbeterd: in 2012 duurde het nog ruim 10 weken voordat een melding was opgelost, in 2014 was dat 7,2 weken en in 2017 tot slot lag het op 3,8 weken. Het Fietsplatform streeft naar een oplossingstermijn die in alle regio’s van het land onder de 4 weken ligt. Dat is haalbaar; we zien nu al dat veel regio’s hun klachten ruim binnen de 4 weken oplossen.

terug naar overzicht >

Onze partners

ANWB

Fietsersbond

Horeca Nederland

NBTC

NTFU

Rai

Recron

VVV

Provincie Drenthe

Provincie Friesland

Provincie Gelderland

Provincie Groningen

Provincie Limburg

Provincie Noord-Brabant

Provincie Noord-Holland

Provincie Overijssel

Provincie Utrecht

Provincie Zeeland

Provincie Zuid-Holland